معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت لیفان یکی از شرکت های با سابقه چینی است که در سال 1992 تاسیس شد. این شرکت در زمینه صنعت خودرو و موتور سیکلت بسیار فعال است و علاوه بر کشور ایران در سایرکشورهای مصر، آذربایجان، روسیه و اروگوئه نیز خط تولید دارد. نخستین خودروی کراس‌اوور این شرکت مدل X60 می‌باشد که برای اولین بار در سال 2011 به بازار جهانی عرضه شد و در سال 2015 فیس لیفت جدیدی از آن به بازار آمد. این خودرو در ابتدا در سال 1391 توسط شرکت کرمان موتور در نسخه دستی و سپس در سال 1396 در نسخه اتوماتیک با طراحی جدید به بازار داخلی معرفی شد. در ادامه نگاهی به خودرو لیفان X60 خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو لیفان X60

طراحی بدنه خودرو لیفان X60 زیبا و مدرن بوده و با سایر اجزای بدنه خود هماهنگی دارد. این خودرو از بدنه ای قوی و محکم ساخته شده و حجم دهی و خطوط به کار رفته روی بدنه، حس خوبی را به بیننده انتقال می دهد. نمای جلوی خودرو لیفان X60 دارای پتجره ای کرومی است که در نسخه 2015 به صورت میله های عمودی قرار گرفته و نسبت به نسخه قبلی، جلوه ای زیباتر پیدا کرده است. استفاده از لامپ های ال ای دی در چراغ های این خودرو، به هنگام روشن شدن، جلوه ای زیبا به ظاهر این خودرو می بخشد.

طراحی داخلی خودرو لیفان X60 در یک نظر شبیه خودرو تویوتا راو 4 است. این خودرو دارای کنسول دولایه بوده که جلوه ای خاص به داخل خودرو بخشیده است. روی پنل کنترل ضبط و تهویه سه کلید چرخشی بزرگ به چشم می خورد که دسترسی را برای راننده راحت تر کرده است. مواد به کار رفته در ساخت اجزای داخل کابین، مانند بسیاری از خودروهای چینی از کیفیت پایینی برخوردار است. از ویژگی های مثبت داخل کابین، استفاده از رنگ آبی در نمایشگر ساعت و سرعت است که به جذابیت نمای پشت فرمان کمک کرده است. خودرو لیفان X60 از حداکثر فضا برای سرنشینان و راننده استفاده کرده و فضای کافی برای سر و پاها در ردیف دوم وجود دارد. نکته جالب توجه این خودرو قابلیت جدا شدن صندلی های عقب است و زمانی به کار شما می آید که بخواهید وسیله ای مانند دوچرخه و یا قایق بادی را در فضای بار قرار دهید، به این ترتیب از فضای کافی برخوردار خواهید شد.

خودرو لیفان X60 از نظر فنی به یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است که قادر است 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 168 نیوتون متر در دور موتور 4200 تولید نماید. این قدرت توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دنده ای به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت این خودرو در صد کیلومتر در سیکل ترکیبی حدود 10 لیتر است. لیفان X60 به 12 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 4 اعلام شده است. این خودرو در تست تصادفات ایمنی موسسه سی ان کپ، موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده است.

برخی از امکانات و تجهیزات خودرو لیفان X60 شامل: سیستم کولر و تهویه مطبوع، آینه های جانبی برقی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS چهارکاناله و EBD، سنسور دنده عقب، سیستم تنظیم چراغها، قفل ایمنی کودک، چراغ ترمز سوم، گرم کن شیشه عقب، پرده شیشه عقب، سانروف دو حالته برقی با شیشه چاپ سیلک مانع تابش مستقیم نور خورشید، شیشه بالابر برقی، برف پاک کن عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، درب بازکن صندوق و باک از داخل، قفل مرکزی و سیستم هشدار دهنده باز بودن درب، سیستم ضد سرقت، فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم، سیستم CD با 6 بلندگو و . است.

قیمت خودرو لیفان X60

قیمت خودرو لیفان X60 نسخه دنده ای در تاریخ نهم مهر 1398 در بازار دست دوم در محدوده قیمتی 85 تا 130 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو لیفان X60

مزایا

  • فضای مناسب کابین و صندوق عقب
  • دارای سانروف برقی
  • طراحی نسبتا مناسب
  • ابعاد مناسب شهری

معایب

  • استهلاک بالا
  • قدرت نه چندان زیاد موتور
  • کیفیت پایین ساخت
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • ورود صدا به کابین
  • نداشتن توانایی آفرود
  • سواری نسبتا خشک

ارزش خودرو لیفان X60

رقبای لیفان X60 را می توان خودروهایی نظیر ام وی ام X22، جک S3 و چانگان CS35 دانست که خودرو لیفان به نسبت خودرو چانگان ارزان تر و از سطح کیفیت و امکانات پایین تری برخوردار است، در عوض لیفان فضای بیشتری نسبت به ام وی ام و چانگان به سرنشینان خود می دهد. علاوه بر این، خودرو چانگان  CS35 ایمنی بیشتر و مصرف سوخت پایین تری نسبت به خودرو لیفان X60 دارد. به طور کل این خودرو با استهلاک بالا، بازار دست دوم نچندان خوب، ارزش بالایی ندارد. در صورت داشتن بودجه بالاتر، می توانید نگاهی به رقبای این خودرو داشته باشید.

جمع بندی خودرو لیفان X60

خودرو لیفان X60 یک کراس اوور چینی است که توسط شرکت کرمان موتور از سال 1391 وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو از فضای خوب کابین و صندوق عقب و طراحی قابل قبولی برخوردار است. اما این خودرو استهلاک بالا و مصرف سوخت زیادی داشته و قابلیت آفرد آن نیز ضعیف است. به طور کل شاید قیمت خوب این خودرو نسبت به رقبا و خدمات پس از کرمان موتور، نکته مثبت این کراس اور کوچک چینی باشد.


لایوکار خودرو ,لیفان ,بازار ,فضای ,نسبت ,عقب، ,خودرو لیفان ,مصرف سوخت ,شیشه عقب، ,قیمت خودرو ,استهلاک بالا ,قیمت خودرو لیفان ,بررسی خودرو لیفان ,شرکت کرم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ایران ساب Stellamz page معجزات علمی قران آسان بار سبز لند edexessay چنار دانلود خرید کتاب ویولن