معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو پژو 2008 یک شاسی بلند کوچک شهری است که پروژه آن توسط شرکت فرانسوی پژو در سال 2013 آغاز شد. این خودرو تاکنون در بازارهای جهانی از جمله مالزی، برزیل، چین و ایران راه یافته و طرفداران زیادی پیدا کرده است. خودرو پژو 2008  تاکنون چندین جایزه معتبر را توانسته از آن خود کند و جایزه بهترین خودرو سال اروپا در سال 2013 و بهترین کراس اوور همان سال را از کشور لهستان دریافت نماید. این خودرو توسط شرکت ایران خودرو در سال 1396 مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شد و با پیش و استقبال خیلی خوبی نیز مواجه گشت.

نقد و بررسی خودرو پژو 2008

خودرو پژو 2008 یک کراس اوور کوچک است که طراحی زیبا، اسپرت و جوان پسندانه ای دارد. این خودرو دارای چراغ های کشیده با کمی قوس و فرورفتگی است که چهره ای مرموز به این خودرو داده است. پژو 2008 در جلو و عقب ماشین به چراغ های LED برای نور روز و مه شکن مجهز است و نسبت به نسل های گذشته از جلو پنجره بزرگتری بهره مند است که با حاشیه کرومی در نمای رو به رو با نماد شیر ایستاده پژو، جلوه می کند. خطوط استفاده شده روی کاپوت و بدنه، به حجم دهی این خودرو کمک کرده است و ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.

طراحی داخلی کابین خودرو پژو 2008 زیبا و مدرن طراحی شده است. بخصوص در بخش ترکیب فرمان، مانیتور و صفحه آمپر شاهد طراحی جدید و کمی عجیب هستیم که به اصطلاح خود کمپانی پژو، دارای ترکیبی به نام i-Cockpit است که به کابین خلبان نسبت می دهند. در این طراحی غربیلک فرمان نسبت به سایر خودروها کمی پایین تر از صفحه آمپر قرار دارد و مانیتور سیستم اینفوتینمنت به علت نزدیکی به فرمان خودرو دسترسی به آن راحت است. علاوه بر این فرمان خودرو 2008 نیز کمی جلو و پایین تر قرار گرفته است که حس خوبی را به راننده می دهد. مواد به کار رفته در ساخت کابین این خودرو چرم و از مواد با کیفیت است. همچنین داخل کابین فضای کافی برای سرنشینان ردیف عقب و جلو وجلو دارد و این فضا کاملا مناسب خانواده های 4 الی 5 نفره می باشد. صندوق بار حجمی معادلی 410 لیتر دارد که با خواباندن صندلی ها به 917 لیتر می رسد.

خودرو پژو 2008 مجهز به یک موتور THP165) 1.6) لیتری توربو شارژ است که قادر است قدرتی معادل 163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 240 نیوتون متر در 1400 دور در دقیقه تولید نماید و این قدرت را از طریق یک گیربکس 6 سرعته (EAT6) به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، معادل 8.3 ثانیه زمان نیاز دارد که نشان دهنده شتاب خوب این خودرو است. حداکثر سرعت این کراس اوور نیز 220 کیلومتر بر ساعت است. قابل ذکر است که پیشرانه این خودرو طی چندین سال توانسته است عنوان «موتور سال» را کسب نماید. مصرف سوخت ترکیبی خودرو پژو 2008 در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر با استاندارد آلایندگی یورو 5 اعلام شده است. این خودرو در تست تصادفات ایمنی موسسه EURONCAP موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است.

از تجهیزات و امکانات خودرو پژو 2008 می توان به صفحه لمسی 7 اینچی، شش بلندگو، USB، بلوتوث، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، برف پاک کن خودکار، رینگ آلومینیومی 16 اینچ، سنسور کمک پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور کاهش باد لاستیک، کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم هشدار پارامتریک و پیرامونی، شیشه های جلو و عقب برقی، تک لمسی، قفل برقی ایمنی کودک، آینه های جانبی برقی تا شونده، چراغ های جلو اتوماتیک، چراغ های روشنایی روز LED، چراغ مه شکن جلو و عقب، تهویه دو منطقه ای اتوماتیک با سیستم خنک کننده داشبورد، سیستم کمک ترمز اضطراری، ترمز دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل الکتریکی پایداری خودرو و سیستم کمکی سربالایی اشاره کرد.

قیمت خودرو پژو 2008

خودرو پژو 2008 اتوماتیک در تاریخ هفتم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر در بازه 330 تا 350 میلیون تومان قیمت دارد و برای آن در بازار دست دوم باید بودجه ای بالای 257 میلیون تومان در نظر بگیرید.

مزایا و معایب خودرو پژو 2008

مزایا

  • شتاب بسیار عالی
  • فضای بار مناسب
  • مصرف اقتصادی
  • پیشرانه قوی
  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • کابین زیبا
  • ایمنی بالا
  • طراحی زیبا و مدرن
  • همانگی میان پیشرانه و گیربکس

معایب

  • آفرود ضعیف
  • نفوذ صدا به کابین
  • نداشتن آپشن دو دیفرانسیل
  • قیمت بالا
  • نداشتن برخی از تجهیزات مانند سانروف 

ارزش خودرو پژو 2008

خودرو پژو 2008 در بازار داخلی با شتاب بسیار عالی، مصرف اقتصادی، پیشرانه قوی و طراحی جذاب برای خودروهای چینی، کره ای و ژاپنی رقیب محسوب می شود که باتوجه به بالا رفتن قیمت خودروهای رقیب، خودرو پژو 2008 ارزش بالایی دارد. همچنین این خودرو بازار دست دوم خوبی نیز دارد و هنگام ، متوجه ضرر زیادی نخواهید شد. البته در این رنج قیمتی مشابه می توانید گزینه هایی همچون سانگ یانگ تیوولی دست دوم، رنو کپچر، رنو داستر و خودرو هایما S5 را نیز در نظر بگیرید.

جمع بندی خودرو پژو 2008

خودرو پژو 2008 یک کراس اوور کامپکت شهری است که از سال 1396 توسط ایران خودرو مونتاژ و به بازار عرضه شده است. این خودرو در کنار ارائه تجهیزات خوب و ایمنی بالا، طراحی زیبا، پیشرانه قوی، فضای کافی در اختیار مشتریان قرار می دهد. هرچند این خودرو قیمت بالایی دارد اما از رقیبان کره ای و ژاپنی خود کمی ارزان تر است و ارزش بالایی دارد و در بازار رقیبانی همچون سانگ یانگ تیولی و رنو کپچر را در مقابل خود دارد.


لایوکار خودرو ,طراحی ,سیستم ,بازار ,کابین ,پیشرانه ,کراس اوور ,2008 خودرو ,بالایی دارد ,ارزش ,شتاب بسیار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله آکادمی ای تی سی فرش دستباف فروش کشمش ضایعاتی Russia team سیب موزیک وبلاگ وکلای مجد فروشگاه صبا استور کمپ همه چی موجوده